Uživatelka se dělí o své zkušenosti se sporttestery

Sporttester je takový osobní trenér hlídající vaši postavu i kondičku. Zaručí, abyste necvičili naprázdno, nebo naopak neplýtvali energií.

O své zkušenosti se sporttestery se na serveru Rungo.idnes.cz dělí Tereza Horáčková.

Začalo to Sigmou

Její první sporttester byl od značky Sigma, s digitálním kódovaným přenosem, jednoduchým ovládáním a přehledým displejem s velkými čitelnými číslicemi, zaměřený na nejdůležitější funkce. Byl levný a optimální pro seznámení se světem sporttesterů.

Pak nastoupil sporttester Polar

Pohyb se stal pro Terezu vášní a na Vánoce dostala lepší sporttester s více funkcemi, od populární značky Polar. Ta nabízí širokou škálu sporttesterů na běh, cyklistiku, fitness a cross training. V sortimentu má i multisportovní měřiče či mobilní aplikace. "Sporttestery řady F a FT jsou určeny pro kondiční využití při všech sportovních a fitness aktivitách. Své uplatnění najdou na hodinách spinningu, aerobiku, ve fitcentru, při kondičním běhu či na kole," uvádí Tereza Horáčková. Stejně tak vám sporttester pomůže při domácím cvičení na rotopedu.

Díky sporttesteru a PC budete mít ze cvičení maximální užitek

Sporttestery Polar mají velkou kapacitu paměti a naměřená data lze přenášet do počítače. Po zaregistrování můžete své kondiční pokroky sledovat pomocí webové aplikace PolarPersonalTrainer.com. Nabízí se kalendář, rozlišení zón spalování tuků a budování vytrvalosti, měření spalování kalorií apod. Výhodou je, že si podle těchto údajů vyberete správný sport: na hubnutí, nebo naopak k vytváření fyzičky. Sledovat se dá i celkový přehled sportů, jimž se věnujete.

Tereza Horáčková přibližuje, co ji v souvislosti se sporttestery a jejich propojení s počítačem zaujalo nejvíce: "Mě osobně nadchnul ukazatel stavu regenerace organismu, tzv. Training Load. Dle intenzity a doby trvání jednotlivých aktivit se vám zaznamenává do grafu, jak moc jste trénovali, a zda ještě můžete trénovat, nebo už je potřeba dát tělu pauzu. Pokud se pohybujete v zeleném pásmu, můžete bez problémů trénovat dále. V případě, že se dostanete do žlutého pásma, můžete i nadále trénovat, ovšem měli byste se vyhnout tréninku ve vysoké intenzitě. Pokud se vám stane, že se ocitnete v červeném pásmu, trénink se již nedoporučuje a je potřeba si odpočinout. Graf vám zároveň ukazuje, který den již bude vaše tělo opět zregenerováno a připraveno k dalšímu plnohodnotnému tréninku."